22 Ιουλ 2010

ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ;

Δεν ξέρω για σας, αλλά με όλα τα κόλπα που βάζουν οι κατασκευαστές στα κινητά, πάντα έχω την απορία να δω τι τελικά από όλ’ αυτά χρησιμοποιεί ο κόσμος. Πολλά από τα χαρακτηριστικά τα βρίσκω γελοία, ωστόσο γελοία έβρισκα και την ιδέα του sms, που έχει σαρώσει τον κόσμο προς έκπληξη όλων (και των εταιρειών, αφού στην αρχή κάποιες τα έδιναν δωρεάν, θεωρώντας ότι είναι απλώς ένα δωράκι μικρής αξίας!).
Βρήκα, λοιπόν, μια έρευνα που έγινε πρόσφατα στην Αμερική, η οποία μου φάνηκε ιδιαίτερα διαφωτιστική, αν αναλογιστούμε μάλιστα ότι στην Αμερική η διείσδυση των smartphones είναι σημαντικά μεγαλύτερη από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο (blackberry, palm, iPhone, android κ.λπ.). Επίσης, στην Αμερική η χρήση του Internet είναι πολύ πιο έντονη και πολυποίκιλη από ό,τι στον υπόλοιπο κόσμο, άρα και από αυτή την άποψη τα αποτελέσματα είναι άκρως διαφωτιστικά. Διευκρινίζουμε ότι έρευνα έγινε σε όλους τους χρήστες κινητών, όχι μόνο στους χρήστες smartphones, άρα τα νούμερα αφορούν στο σύνολο των χρηστών.
Το πρώτο, συγκλονιστικό για μένα, εύρημα είναι η εκτεταμένη χρήση της φωτογραφίας, η οποία όχι μόνο ξεπερνά σε δημοτικότητα τη χρήση του sms, αλλά συνεχίζει να αυξάνει πιο γρήγορα από αυτή του sms: 66% των χρηστών έπαιρναν φωτογραφίες με το κινητό τους πέρσι, έναντι 76% φέτος, δηλαδή +10% – αντίστοιχα το sms ήταν 65% πέρσι και φέτος πήγε 72%, δηλαδή +7%. Πρόβλημα για τους κατασκευαστές φωτογραφικών μηχανών; Χμ, για τις πολύ φτηνές μηχανές ίσως – γιατί να πάρω μια μικρή κόμπακτ που έχει περίπου τα ίδια χαρακτηριστικά με τη μηχανή του τηλεφώνου; Από κει και πέρα όμως, μάλλον οι φωτογραφικές των κινητών δίνουν ώθηση στις πωλήσεις μηχανών. Πολύ απλά, ο κόσμος έβαλε την ψηφιακή φωτογραφία γρήγορα στη ζωή του, έμαθε να τραβά και να τη στέλνει με μηνύματα, και έτσι τραβάει πολύ περισσότερες φωτογραφίες από ό,τι θα τραβούσε αν έπρεπε να κουβαλάει μαζί του φωτογραφική μηχανή. Με αυτό τον τρόπο όμως, ασχολείται περισσότερο με τη φωτογραφία και καταλαβαίνει τις διαφορές, και, όταν θέλει κάτι καλύτερο, πηγαίνει σε κανονική μηχανή, και μάλιστα όχι ιδιαίτερα φτηνή, γι’ αυτό και το μπουμ των dSLR.
Το επόμενο, μάλλον απρόσμενο γεγονός, είναι η μεγάλη προτίμηση στα παιχνίδια, που δείχνει επίσης να αυξάνεται γρήγορα – 34% φέτος έναντι 27% πέρσι. Η προτίμηση αυτή είναι απρόσμενη αν συγκριθεί με τη χρήση του e-mail, που είναι ακριβώς ίδια, 34%, αν και με μεγαλύτερη ταχύτητα ανόδου. Γενικά, πάντως, οι τρεις κατηγορίες –παιχνίδια, e-mail και Internet– είναι η περιοχή των smartphone και η άνοδος σε αυτές τις χρήσεις είναι αναμενόμενη και υποδηλώνει την αύξηση της διείσδυσης των smartphones.
Η αύξηση της χρήσης της μουσικής σχετίζεται και με ένα άλλο φαινόμενο, την κάμψη στη ζήτηση των iPod και λοιπών MP3 Player – κάτι αναμενόμενο, αφού, αν κάποιος μπορεί να έχει τη μουσική του στο κινητό του, γιατί να κουβαλάει μαζί του και άλλη συσκευή; (Υπάρχει λόγος, μια και ίσως θέλουμε να μιλάμε στο τηλέφωνο την ώρα που έχουμε το MP3όφωνο καρφωμένο σε βάση και να παίζει στο σύστημα του αυτοκινήτου ή άλλο οικιακό. Ωστόσο, και σε αυτή την περίπτωση κάποιος θα έχει φορτώσει τη μουσική του και στο τηλέφωνο και το MP3όφωνο – οπότε η χρήση καταγράφεται στην έρευνα.)
Η μεγαλύτερη έκπληξη όμως έρχεται από την τελευταία χρήση, την εγγραφή βίντεο, που έχει και τη μεγαλύτερη αύξηση: 34% φέτος, έναντι 19% πέρσι, ήτοι +15%. Φαίνεται ότι ο κόσμος είναι «έτοιμος» από τη φωτογραφία, τόσο ψυχολογικά όσο και από πλευράς διαδικασιών, εξοπλισμού κ.λπ., οπότε γρήγορα βάζει τη βιντεοληψία μέσω κινητού στη ζωή του. Τι θα σημαίνει αυτό για τις βιντεοκάμερες; Μάλλον ό,τι σήμαινε και για τη φωτογραφία – εξαφάνιση του κάτω κομματιού της αγοράς (τι ωραία που έκανε η Flip και πουλήθηκε στη Cisco πέρσι!) και μετατόπιση των αγορών ένα κλικ προς τα πάνω. Πάντως, δεν ξέρω αν το έχετε δοκιμάσει, αλλά τράβηγμα βίντεο με smartphone και ανέβασμα στο YouTube είναι dt, και έχω δει ανθρώπους να το κάνουν και να χαίρονται πολύ – τραβάνε βιντεάκι στο ελληνικό νησί με τα παιδιά και σε δύο τρία λεπτά το βλέπουν οι παππούδες στην Αμερική μέσω μηνύματος. Αυτό σημαίνει ευχαριστημένους χρήστες και συνεχή αύξηση των πωλήσεων των έξυπνων κινητών.
Αυτά στην Αμερική σήμερα – στην Ελλάδα μάλλον τα ίδια, ίσως σε ένα δύο χρόνια. Καλό καλοκαίρι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: