22 Σεπ 2010

IFA, ο 50ός απολογισμός

Φέτος, η ιστορική έκθεση του Βερολίνου άνοιξε την 50ή «αυλαία» της. Είναι η μεγαλύτερη έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών επί ευρωπαϊκού εδάφους, καθώς και μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, ενώ έχει ιδιαίτερη σημασία για όλους όσους ασχολούνται –με οποιονδήποτε τρόπο– με τα ηλεκτρονικά∙ από τις βιομηχανίες και τους κατασκευαστές, έως τον ειδικό Τύπο και τους καταναλωτές. Αυτό συμβαίνει γιατί εκ παραδόσεως πρόκειται για τον καθρέφτη της αγοράς των καταναλωτικών ηλεκτρονικών. Όλες οι καινοτομίες που αφούν στο συγκεγκιρμένο τομέα παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση – η οποία από το 2005 διεξάγεται πλέον σε ετήσια βάση και όχι κάθε δύο χρόνια, όπως παλιότερα. Κάθε χρόνο στον εκθεσιακό χώρο της Messe Berlin στις αρχές του Σεπτέμβρη σταθμίζονται οι αντιδράσεις του κοινού, η αποδοχή των νέων προϊόντων, διαγράφονται τάσεις και καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό οι μελλοντικές κινήσεις των εταιρειών. Η ευρωπαϊκή οικονομική συγκυρία έδινε στην αποτίμηση της 50ής IFA ιδιαίτερη βαρύτητα πριν αυτή ακόμη ξεκινήσει. Πριν από μερικές ημέρες έφτασε το closing report των διοργανωτών το οποίο αναφέρει ότι όλα τα μεγέθη που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία του διεθνούς αυτού event είναι ανοδικά. Η έκταση που χρησιμοποίησε η 50ή IFA από τον εκθεσιακό χώρο του Βερολίνου αυξήθηκε κατά 11%, ενώ ρεκόρ αποτελούν οι 1.423 εκθέτες που συμμετείχαν. Οι επισκέπτες ανέρχονται σε 235.000, δηλαδή, 8% περισσότεροι από ό,τι πέρυσι, ενώ κατά 8% (125.000) αυξήθηκε και ο αριθμός των εμπορικών επισκεπτών. Την ίδια στιγμή κατά 9% άνοδο σημείωσε το ποσό των παραγγελιών που έγιναν κατά τη διάρκεια της έκθεσης, αγγίζοντας τα 3,5 δισ. ευρώ.

Το μυστικό της επιτυχίας
Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των μεγεθών της IFA τα τελευταία χρόνια συνέβαλε το γεγονός ότι σε αυτή παρουσιάζονται και λευκές συσκευές. Βέβαια, αυτό δεν αναιρεί την επιτυχία που περιγράψαμε στην προηγούμενη παράγραφο, καθώς τα νούμερα είναι σχετικά με την περσινή χρονιά. Το γεγονός ότι με οικονομικούς όρους η IFA –που είναι έκθεση καταναλωτικών προϊόντων και σχετίζεται με την προώθησή τους σε κάθε επίπεδο– γνωρίζει ανάπτυξη την ίδια ώρα που η κατανάλωση μειώνεται μπορεί να ερμηνευτεί με πολλούς τρόπους. Ο ένας είναι ότι θα επανέλθει η αγορά σε αναπτυξιακούς ρυθμούς. Πιθανό. Το χρησιμότερο όμως για την αγορά θα ήταν να παραδειγματιστεί για το πώς οι διοργανωτές καταφέρνουν να αναπτύσσουν την IFA εν μέσω αυτής της συγκυρίας. Από τη σκοπιά μου μπορώ να σας πω ότι η προβολή που γνώρισε η 50ή IFA φέτος –πριν αυτή λάβει χώρα– ήταν άνευ προηγουμένου για τα τελευταία 15 χρόνια που την παρακολουθώ δημοσιογραφικά. Αυτό συνέβη γιατί οι διοργανωτές δεν θεωρούν την προβολή του προϊόντος που παράγουν (κατά μία έννοια) ως «έξοδο που θα πρέπει να περικόψουν» με την πρώτη ευκαιρία, αλλά ως επένδυση στο προϊόν τους και σε αυτό που πρεσβεύει η IFA. Σε αντίθεση με αυτό που ίσως θα σκεπτόταν ένας πανικόβλητος manager σε μία παρόμοια οικονομική κατάσταση, η υποστήριξη προς τον Τύπο στο χώρο της έκθεσης ήταν άνευ προηγουμένου. Οι ημερομηνίες των λεγόμενων Press Days απλώθηκαν προκειμένου να είναι καλύτερη η κάλυψη, γεγονός που συνεπάγεται την αύξηση του λειτουργικού κόστους. Και όχι μόνο αυτό. Η διοργάνωση ήταν σαφές ότι έχει τραβήξει το ενδιαφέρον περισσότερο από κάθε άλλη φορά και σε κάθε επίπεδο, προκειμένου να μείνει όσο το δυνατόν περισσότερο ευχαριστημένος ο κάθε επισκέπτης μεμονωμένα της 50ής IFA. Και του χρόνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: