31 Μαρ 2010

Τα Oscar της ντροπής και τα Χρυσά Βατόμουρα της Sandra
Τον τίτλο «Τα Oscar της ντροπής» τον είχα βάλει στο άρθρο από την Παρασκευή, γιατί από τα προγνωστικά καταλάβαινα πού πάει το πράγμα. Ωστόσο, με μια υποψία ελπίδας ότι ο θεσμός των βραβείων Oscar δεν έχει ξεπέσει τόσο πολύ, άνοιξα τον υπολογιστή τη Δευτέρα το πρωί για να απολαύσω τον James Cameron με τα νέα του χρυσά αγαλματίδια για το «Avatar». Το όνειρο έγινε όμως εφιάλτης, καθώς αντί για τον οραματιστή James Cameron, αντίκρισα τη «χαζοβιόλα» Kathryn Bigelow (πρώην κυρία Cameron παρεμπιπτόντως) να μην έχει χώρο να ακουμπήσει στο τζάκι της τα έξι Oscar που απέσπασε το «The Hurt Locker». Μάλιστα την προηγούμενη ημέρα, έκανα μια προσπάθεια να παρακολουθήσω την ταινία, αλλά τη σταμάτησα μετά το πρώτο ημίωρο. Αυτές τις «αμερικανιές» με τους στρατιώτες που σκοτώνονται στο Ιράκ ειλικρινά δεν τις αντέχω. Ωστόσο, η Bigelow το είχε πιάσει το νόημα, καθώς η Ακαδημία Κινηματογράφου (κατά κόσμον, βραβεία Oscar) πάντα επιβραβεύει ταινίες αντίστοιχου περιεχομένου (Βιετνάμ, Ιράκ, Περσικός Κόλπος κ.λπ.). Δεν βραβεύουμε, λοιπόν, την ταινία που γύρισε σελίδα στον κινηματογράφο, εγκαινιάζοντας την ώριμη ψηφιακή εποχή 3D, ήτοι το «Avatar», αλλά τη «σαχλαμάρα» της Bigelow.
Η κατρακύλα της Ακαδημίας συνεχίστηκε με το Oscar 1ου ρόλου στην παντελώς ατάλαντη Sandra Bullock, που απλά κατάφερε για μια φορά στην κινηματογραφική της καριέρα (στο «The Blind Side») να μη «χασκογελά» εκνευριστικά, αλλά να είναι σοβαρή. Μάλιστα το «παντελώς ατάλαντη» δεν είναι δικός μας χαρακτηρισμός, αλλά του industry, καθώς το ίδιο Σαββατοκύριακο που η Bullock παρέλαβε το Oscar της, παρέλαβε και δύο Χρυσά Βατόμουρα χειρότερης ηθοποιού. Οι συνυποψήφιες Meryl Streep και Helen Mirren τι να πούνε όταν βλέπουν τους συναδέλφους τους να τις κατατάσσουν στην ίδια μοίρα με τη Sandra Bullock! Βέβαια υπάρχει «επιστημονική» εξήγηση και για τα δύο παραστρατήματα της Ακαδημίας. Για το θρίαμβο του «Hurt Locker» πρέπει να αναφέρουμε ότι το 70% των μελών και των ψηφοφόρων της Ακαδημίας είναι ηθοποιοί που τρέμουν την ψηφιακή τεχνολογία του «Avatar» (οπότε και δεν το ψηφίζουν), καθώς αυτή ακριβώς η τεχνολογία μπορεί αύριο να τους αφήσει χωρίς δουλειά. Όσον αφορά στη βράβευση της Bullock, επίσης υπάρχει «δικαιολογία», καθώς και οι «ατάλαντοι» ηθοποιοί πρέπει να επιπλεύσουν στο Hollywood. Όσο για την απονομή αυτή καθαυτή, το Kodak Theatre ήταν πιο λαμπερό από ποτέ, ενώ οι παρουσιαστές Steve Martin και Adam Baldwin δεν άφησαν τον κόσμο σε χλωρό κλαρί. Τη Meryl Streep την πείραζαν αδιάκοπα, τον George Clooney τον «λύσσαξαν», με αποτέλεσμα να εκνευριστεί εμφανώς, ενώ απευθυνόμενοι προς το νικητή Oscar 2ου ρόλου (Christoph Waltz) στο Inglourious Basterds, έδωσαν ρέστα: «Αν ταυτίστηκες με το ρόλο σου στην ταινία, όπου σκότωνες Εβραίους, είσαι πολύ τυχερός. Απόψε είναι μαζεμένοι όλοι εδώ!».

Το περιεχόμενο 3D οδηγεί τις εξελίξεις
Όχι ότι είχαμε κάποια αμφιβολία περί του θέματος, ωστόσο η σχετική συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στο Panasonic Convention 2010, στο Μόναχο, επιβεβαίωσε τις σκέψεις μας. Ο λόγος περί του επερχόμενου κύματος συσκευών 3D, που, καθώς γράφονται τούτες οι αράδες, βρίσκονται προ των πυλών και στην ελληνική αγορά. Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό για να πετύχει η συνταγή του 3D, ποιο το «μαγικό συστατικό» για να υιοθετήσουν οι εν δυνάμει αγοραστές τα νέα 3D Blu-ray Player και τις νέες τηλεοράσεις 3D Ready. Μα φυσικά το περιεχόμενο. Μόνο που εδώ κρύβεται ένα δεύτερο «μυστικό». Ουσιαστικά έως το ερχόμενο φθινόπωρο, αλλά και έως το τέλος του τρέχοντος έτους, που ήδη θα γίνεται χαμός από τηλεοράσεις και player 3D, οι δίσκοι Blu-ray 3D θα είναι ελάχιστοι. Επίσημα δεν έχουν ανακοινωθεί για τους ερχόμενους μήνες περισσότεροι από πέντε τίτλοι. Σίγουρα δεν πρόκειται ο σινεφίλ και λάτρης του Home Cinema να πάρει τη μεγάλη απόφαση της επένδυσης σε συσκευές 3D, αν έχει να παίξει στο player του μόνο πέντε δισκάκια. Η λύση θα δοθεί λοιπόν από τηλεοπτικές (κυρίως δορυφορικές) μεταδόσεις 3D, όπως αυτή του ποδοσφαιρικού αγώνα Manchester United – Arsenal, που μεταδόθηκε από το Sky σε 3D στην Αγγλία τον περασμένο μήνα. Μάλιστα στην εν λόγω συνέντευξη Τύπου διευκρινίστηκε ότι με την υπάρχουσα τεχνολογία δορυφορικής μετάδοσης μπορεί να μεταδοθεί (σε τηλεοράσεις 3D βέβαια) σήμα 3D, το οποίο απλά δεν είναι Full HD 3D, αλλά αποτελείται από δύο εικόνες 1080i και όχι 1080p. Σταδιακά βέβαια και οι δορυφορικές εκπομπές 3D θα υιοθετήσουν και αυτές τον αλγόριθμο συμπίεσης MVC (τον ίδιο με του Blu-ray 3D), οπότε θα περάσουν σε μεταδόσεις Full HD 3D. Παρεμπιπτόντως οι νέες τηλεοράσεις της Panasonic για το 2010 έχουν ενσωματωμένο δέκτη που μπορεί να αποκωδικοποιήσει αυτές τις εκπομπές 3D. Βουρ για εκπομπές 3D, λοιπόν, αλλιώς τηλεοράσεις 3D δεν πρόκειται να δούμε στα σπίτια μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: