15 Οκτ 2009

Toy Story: Το 3D and beyond

Γενιές και γενιές μικρών (και μεγάλων για να πούμε την αλήθεια) μεγάλωσαν και ωρίμασαν κινηματογραφικά με τις αριστουργηματικές ταινίες animation της Pixar, όπως τα θρυλικά Toy Story. Η πρώτη ταινία (Toy Story) έκανε πρεμιέρα το 1995 και ουσιαστικά εγκαινίασε τη «νέα εποχή» στις ταινίες animation, όντας τόσο πρωτοποριακή –τεχνολογικά, σκηνοθετικά και σεναριακά– τότε, όσο η Χιονάτη του Walt Disney to 1937. Ακολούθησε το εξίσου επιτυχημένο Toy Story 2, που προβλήθηκε το 1999, ενώ το Toy Story 3 αναμένεται στις κινηματογραφικές αίθουσες προς το δεύτερο εξάμηνο του 2010 (18 Ιουνίου στην Αμερική). Ουσιαστικά το πρώτο Toy Story εγκαινίασε τη χρυσή εποχή στο animation, αλλά και αποτέλεσε την κινηματογραφική πρεμιέρα της Pixar (που ως γνωστόν ανήκει στον Steve Jobs), ανοίγοντας ουσιαστικά το δρόμο για την εξέλιξη και την ωρίμανση του είδους. Εξάλλου δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αν ζούσε ο Walt Disney (καθώς η Pixar ανήκει πλέον στα Walt Disney Studios), κυριολεκτικά θα καμάρωνε για τα αριστουργήματα που ξεπηδούν από τη διάσημη εταιρεία animation.
Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, το πιο φιλόδοξο project των Disney/Pixar (πέρα από το remaster των τίτλων της Disney, για τη σειρά Blu-ray Platinum Edition) αποτελεί η μετατροπή των τριών ταινιών Toy Story σε 3D. Η έκδοση 3D του πρώτου Toy Story είναι ουσιαστικά έτοιμη και θα προβληθεί στην Αμερική έως το τέλος του χρόνου, ενώ το Toy Story 2 3D έχει προγραμματιστεί να προβληθεί στην Αμερική στο πρώτο τρίμηνο του 2010.
Ουσιαστικά, ενώ το Toy Story 3 κατασκευάστηκε ευθύς εξαρχής για το κινηματογραφικό φορμά του 3D, τα Toy Story και Toy Story 2 μετατράπηκαν μέσω ειδικής επεξεργασίας σε πανίσχυρους υπολογιστές, όπου για την εικόνα του αρχικού υλικού δημιουργήθηκε ακόμα μια δεύτερη εικόνα, που ουσιαστικά είναι αυτή που θα βλέπει το δεύτερο μας μάτι μέσω των ειδικών πολωτικών γυαλιών 3D. Χρειάστηκαν τέσσερις μήνες διαρκούς επεξεργασίας, ώστε το υλικό των δύο πρώτων Toy Story να γίνει συμβατό με τις σημερινές μεθόδους επεξεργασίας ψηφιακού υλικού στην Pixar, ενώ μετά χρειάστηκαν ακόμη έξι μήνες ανά ταινία για τη μετατροπή του Toy Story και Toy Story 2 στις τρισδιάστατες τους εκδόσεις. Μπορεί, λοιπόν, το κυρίως βάρος της υπόθεσης 3D να έπεσε στον James Cameron και στην ταινία Avatar (και βέβαια στη δημιουργό της τεχνολογίας Panasonic), ωστόσο η απόφαση της Pixar για τα Toy Story 3D επιβεβαιώνει ότι και η Disney πιστεύει ακράδαντα ότι το μέλλον του κινηματογράφου (αλλά και της οικιακής ψυχαγωγίας) είναι πέραν πάσης αμφιβολίας τρισδιάστατο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: